maanantai 4. heinäkuuta 2016

Oh for fucks sake

Tästä blogista on tullu mulle tällänen rageemis systeemi, mutta hei, bear with me, mä yritän keksiä sisältöö mun blogille ja aika varmasti joka kerta päädyn samaan aiheeseen: mun omat kokemukset transgenderinä. Joten nyt mä listaan tähän asioita joita sä et jumalauta sano transgenderille... tai ainakaan mulle. Huom. Teksti kirjotettu ärtyneenä, olen pahoillani.

1. Se ei ole "vaan kauppareissu" koittakaa rakkaat ihmiset käsittää, että mä laitan binderin joka helvetin kerta ko mä lähden jonnekkin a.k.a. poistun asunnosta.

2. Mä vaihdan vaatteita paljon, koska musta tuntuu että mikään perkeleen vaate ei sovi mun päälle. Se ei tarkota sitä että olisin "neiti" eikä todellakaan sitä että voisit mua neidiksi kutsua sen perusteella.

3. Mä tiedän että mun uuden nimen opettelu on hankalaa. Mutta vittu, niin on mullakin hankalaa, though shit sun täytyy opetella uus nimi ko mä käyn läpi leikkaukset, mood swingit, ja itken itteni uneen ko ahdistaa. (Olen pahoillani jos tämä nyt loukkaa jotakuta. Ymmärrän että uuden nimen opettelu on helvetin vaikeeta, ja niin, mutta joka kerta ko mua kutsutaan mun syntymänimellä, se muistuttaa mua siitä miten mulla on huono olo mun kropassa. Vahingot on ok, ymmärrän, se on hankalaa) also mä olen käyttänyt Miro nimeä jo kohta 4-5 vuotta. Aikaa on ollu opetella se.

4. Ei ole ok sanoa mulle esimerkiksi "no mutta en ihmettele että sua misgenderataan, sähän näytät ihan tytöltä", "ei millään pahalla, mutta onhan sulla enemmän femiinisiä piirteitä" etc etc. tälläset lausahdukset (näitä riittää) on ilmeisesti tarkotettu jollain tavalla lohduttavaksi. Voin kertoo että sitä ne ei jumalauta ole. Ja jos täytyy sanoo että "ei millään pahalla" niin jätä sanomatta saatana.

5. "Mutta en mä voi kutsua sua Miroksi, koska se ei ole sun virallinen nimi." Tämä.ottaa.päähän.niin.perkeleesti. siis voi vittu. Mä kerron että mä olen mies ja mä kerron pyydän ja anelen että mua kutsuttais Miroksi, niin mä kuulen tämän. Vittu ihmisillä on lempinimiä jotka ei oo niiden virallisia nimiä, ja silti te käytätte niitä ilman mitään ongelmaa. Jos ette halua ajatella että mun etunimi on Miro, niin miettikää sitä sit vaikka lempinimenä, jos yhtään helpottais.

6. "Käytäksä naisten vai miesten vessaa?" Voi vittu.... miksi se kiinnostaa missä mä käyn vessassa...?? En mäkään kysele ihmisiltä mitä vessaa ne käyttää.

7. "Ei ihmisiä kiinnosta onko sulla tissit vai ei." Joo, ei varmasti kiinnostakkaan. Mutta mua kiinnostaa. Tätä on helvetin hankala selittää, mutta mun rinnat on sen verta ahdistava asia mulle että ihan tosissaan mun tekis mieli leikata ne veitsellä irti. Mua ei kiinnosta kiinnostaako muita ihmisiä se miltä mä näytän. Mua kiinnostaa ja mua ahdistaa.

8. Sitten... se saatanan "sä oot mulle aina tyttö" tai "sä oot mulle aina [syntymänimi]" ehe ehe. En ole. Sanoppa parin vuoden päästä, kun mulla kasvaa parta, ja mun rinnat on leikattu pois "tuus tyttö tänne" tai "mitäs tytölle kuuluu?" Mua ainakin hävettäis. Eikä se oo eri asia nytkään. Mä olen mies ja identifoidun mieheksi.

9. "Mikä sun oikee nimi on?" Haha! Mun oikee nimi on Miro. Ja sillä sä saat luvan mua kutsua :)

Kiitos, Miro is out. Oli kiva purkaa vähän jonnekkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti